מאמרים

אתם מוזמנים לקרוא ולהתעדכן ברשימת המאמרים שלנו בנושאי אורולוגית ילדים

דה וינצ'י: הרובוט שמשנה את עולם הרפואה

על ניתוח רובוטי – שמעתם?

ניתוחים רובוטיים נכנסו לשימוש נרחב במרכזים רפאויים בישראל של השנים האחרונות, והם מאפשרים למנתחים לבצע ניתוחים בכליות ובדרכי השתן (בין היתר) בצורה יסודית וטובה יותר. כמן כן, תודות לגישה הזעיר פולשנית הדורשת חתכים מינימליים בגוף הניתוחים הרובוטיים מאפשרים זמן אשפוז והחלמה קצרים יותר באופן משמעותי.

הרובוט הניתוחי בו עושים שימוש בישראל נקרא בשם "דה וינצ'י", והוא ללא ספק משנה את חוויית הניתוח עבור הרופא והמנותח כאחד. בשעה שהיתרונות עבור המנותח מצויינים לעיל – היתרונות עבור המנתח מאפשרים לו לראות באופן מוגדל ונוח יותר את המכלול, וזאת בהשוואה לניתוח פתוח או לפרוסקופי.
המשך קריאה

באיזה תחום רפואי ישנן הכי מעט רופאות?

סקר שנערך לאחרונה בקרב רופאים בארה"ב מצא כי תחום האורולגיה הנו התחום ובו השיעור הנמוך ביותר של רופאות עובדות, העומד על רק כ-8%.

כאשר בודקים את המקצועות בהן שיעור הנשים גבוה – מגלה הסקר הרפואי מדסקייפ בו כי בשנת 2015 50% מהעוסקים ברפואת נשים הן נשים, 44% מהעוסקים באנדוקרינולוגיה הן נשים, 38% בפתולוגיה, ו- 37% בפסיכיאטריה ובריאות נפש. התמחויות אחרות עם שיעורים נמוכים של רופאי נשים כוללות אורתופדיה (9%), קרדיולוגיה (12%), גסטרואנטרולוגיה (14%), ורפואת ריאות (17%).
המשך קריאה

בקרוב הרופא שלך יוכל להדפיס איבר גוף לפי דרישה

מסט נוסף של כליות לכפות ידיים חדשות: מדפסות תלת מימד של איברי גוף ועצמות הן החדשה המרעישה של החודש!

כניסתן של מדפסות תלת מימד לעולם הרפואי יצרה גל של עניין באיברים מלאכותיים אשר נועדו להחליף או אפילו לשפר את הגוף האנושי.

איברים מודפסים כמו האוזן החיצונית שפותחה על ידי חוקרים באוניברסיטת פרינסטון בניו ג'רזי ואוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור, מרילנד, היו הדברים שנדונו בכנס דפוס תלת מימד שנערך בניו יורק באפריל 2015.
המשך קריאה

באיזה תחום רפואי ישנן הכי מעט רופאות?

סקר שנערך לאחרונה בקרב רופאים בארה"ב מצא כי תחום האורולגיה הנו …

בקרוב הרופא שלך יוכל להדפיס איבר גוף לפי דרישה

מסט נוסף של כליות לכפות ידיים חדשות: מדפסות תלת מימד של איברי גוף ועצמות …

דה וינצ'י: הרובוט שמשנה את עולם הרפואה

ניתוחים רובוטיים נכנסו לשימוש נרחב במרכזים רפאויים בישראל של השנים …