מאמרים

אתם מוזמנים לקרוא ולהתעדכן ברשימת המאמרים שלנו בנושאי אורולוגית ילדים

בקרוב הרופא שלך יוכל להדפיס איבר גוף לפי דרישה

מסט נוסף של כליות לכפות ידיים חדשות: מדפסות תלת מימד של איברי גוף ועצמות הן החדשה המרעישה של החודש!

כניסתן של מדפסות תלת מימד לעולם הרפואי יצרה גל של עניין באיברים מלאכותיים אשר נועדו להחליף או אפילו לשפר את הגוף האנושי.

איברים מודפסים כמו האוזן החיצונית שפותחה על ידי חוקרים באוניברסיטת פרינסטון בניו ג'רזי ואוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור, מרילנד, היו הדברים שנדונו בכנס דפוס תלת מימד שנערך בניו יורק באפריל 2015.

האוזן המודפסת למשל, מורכבת ממגוון רחב של חומרים: הידרוג'ל כדי ליצור את צורת האוזן, תאים שיגדלו כדי ליצור סחוס, וננו-חלקיקי כסף כדי ליצור אנטנה. וזוהי רק דוגמא אחת לשימושים הרבים שיהיו להדפסת תלת מימד של איברים בעולם הרפואה.

החברות המייצרות את מדפסות התלת מימד מתמקדות כרגע בין היתר במדפסות שמטרתן החלפת מפרקי ירך במפרקי טיטניום המותאמים אישית למטופל, ובעצמות פולימר המיוצרות בהתאמה אישית לשחזור גולגולות ואצבעות פגומות.

מדענים מסתכלים קדימה לטכנולוגיות מתפתחות המשתמשות בתאי חיים כ'דיו למדפסת תלת מימד' אשר מאפשרים את הרכבתם שכבה אחר שכבה לרקמות בסיסיות – כך לפי ג'ניפר לואיס מאוניברסיטת הרווארד בקיימברידג', מסצ'וסטס. משרד הביו-פרינטינג של סן דייגו קליפורניה, כבר מוכר רקמות לחוקרים במטרה לבדוק תרופות ניסיוניות לרעילות לתאי כבד. בעתיד הקרוב יוכלו גם לספק תיקוני רקמה מודפסים שיוכלו לתקן כבדים פגומים בבני אדם – כך לפי מנכ"ל החברה.

לואיס מהסס לומר מתי תוכל הדפסת תלת מימד של איברים להחליף את כל סוגי האיברים כמו כבד וכליות, אשר תוכל להקל על המחסור בכליות ובכבד זמין להשתלה. "אני אשמח להתבדות, אבל אלה הם ארכיטקטורות מורכבות מאוד."

וידאו: תאי לב מלאכותיים שגודלו במעבדה, פועמים

Comments for this post are closed.

באיזה תחום רפואי ישנן הכי מעט רופאות?

סקר שנערך לאחרונה בקרב רופאים בארה"ב מצא כי תחום האורולגיה הנו …

בקרוב הרופא שלך יוכל להדפיס איבר גוף לפי דרישה

מסט נוסף של כליות לכפות ידיים חדשות: מדפסות תלת מימד של איברי גוף ועצמות …

דה וינצ'י: הרובוט שמשנה את עולם הרפואה

ניתוחים רובוטיים נכנסו לשימוש נרחב במרכזים רפאויים בישראל של השנים …